Kundservice

Om Svea

Kärleken till Svea har dock aldrig falnat och vi älskar fortfarande vår eviga tonåring.

Det är resan är målet

Historien om Svea började som ett kollektiv. Tanken var nog aldrig att det skulle bli ett långlivat varumärke. Istället handlade det om att köpa in varor och kläder som hade rätt stuk och sedan sälja vidare dem under eget varumärke. Ganska snart upptäckte vi att det saknades ett varumärke för tjejer i tonåren och att det var där vi hörde hemma. Nu har det gått nästan femton år och Svea har utvecklats som varumärke och som företag. Samtidigt har vi valt att stanna hos vår målgrupp. När vi nu summerar resan hittills så har den också många likheter med livet i tonåren. Det går upp och ner. Ibland är man olycklig och nästa dag förälskad igen. Det är fantastiskt att få vara med om det, även som företag. Kärleken till Svea har dock aldrig falnat och vi älskar fortfarande vår eviga tonåring. Idag är vi kanske inte lika impulsiva som när vi började, men resan är fortfarande lika underbar idag som då. Och vi fortsätter att ta oss an utmaningar med minst lika stor passion som när vi började.

Kärleken till Svea har dock aldrig falnat och vi älskar fortfarande vår eviga tonåring.
Kiki Wallmansson, VD